jueves, 5 de noviembre de 2015

PLE. Entorn Personal d'Aprenentatge

Actualment hi ha una omnipresència de la tecnologia, concretament, de la web 2.0, que en paraules de Cabero (2009) “supone una utilización de nuevas herramientas de counicación, o major dicho de una galàxia de nuevas herramientas tecnólogicas para el desarrollo de diferentes aspectos”.

Gràcies a la web 2.0, la tecnologia per aprendre, es parla del concepte d’Entorn Personal d’Aprenentatge, també conegut com PLE en anglès. Castañeda y Adell (2013), defineixen aquest concepte en tres grans blocs que es caracteritzen per unes eines, unes activitats, i unes estratègies d’aprenentatge per accedir a la informació, per reflexionar, per crear i per col·laborar. Aqui us deixo un enllaç per si voleu saber més sobre l’Entorn Personal d’aprenentatge. http://aula.virtual.ucv.cl/wordpress/entornos-personales-de-aprendizaje-como-sistemas-de-gestion/

A continuació us mostro el meu PLE que vàrem realitzar a classe només centrat en el món virtual, ja que en primer ja vàrem realitzar un PLE que incloïa el món presencial i aquest ja no varia.





En la realització del PLE he comprovat que totes les eines estan relacionades entre si, ja que com tenen diferents funcions es poden compaginar. Amb unes fas una recerca, amb altres crees la teva pròpia informació i per últim la comparteixes, tot és una xarxa, que tot i que poden funcionar individualment, sol ser una correlació.

Amb l’ús d’aquestes eines l’aprenentatge es converteix en bidireccional, no només podem rebre informació per al nostre benefici si no que el mateix que la rep pot compartir informació en la xarxa a través d’aquestes eines i fa que l’experiència sigui més enriquidora. A més avui en dia, amb l’ús que es fa d’internet per al procés d’aprenentatge, és important també cercar eines per millorar-lo ja que no podem donar-li la esquena ja que són molt necessàries.

En el primer curs ja vàrem realitzar un PLE, però ara està una mica més ampliat i només ens hem centrat en el món virtual. El que més s’ha ampliat ha estat la part de crear informació, ja que des de primer hem realitzat molts de treballs i sempre hem buscat la forma de innovar i de cercar altres eines per fer-los com són el Poowtoon i el Prezi.

L’eportafoli és el que més ens ha fet ampliar el nostre PLE, ja que amb cada entrada de bloc, hem de cercar informació, fer artefactes utilitzant diferents eines cada vegada per fer-ho, compartir enllaços de pàgines en les que hem consultat o de les nostres pròpies entrada anteriors, i sobretot ho compartim a tot el món que ho vulgui llegir ja que és una pàgina que la tenim pública per a tothom. En primer quan vàrem fer el nostre primer PLE ja era molt extens perquè havíem començat amb el nostre eportafoli, però després les eines que hem afegit les hem cercat pel nostre propi compte per a altres activitat, per això no hi ha molta diferència del primer al segon.

Sent que aquest entorn el control perfectament i que m’ajuda en el meu procés d’aprenentatge, però també crec que moltes vegades l’aprenentatge és inconscient, ja que simplement estàs navegant per la xarxa i vas trobant enllaços que te interessen però a la vegada et fan aprendre.

Aquest perspectiva de la tecnologia seguirà molt present en el meu procés d’aprenentatge en el futur i com a docent ja sigui per interès propi o per documentar-me per a després posar-ho en pràctica a l’aula i com per suport per a que els alumnes també es familiaritzin amb les tecnologies i s’involucrin en el seu procés d’aprenentatge.


No hay comentarios:

Publicar un comentario